Pelastusopistossa on haettava henkilöstösihteerin virka 3.3.2025 alkaen tai sopimuksen mukaan.
Henkilöstösihteerin tehtävä on Pelastusopiston hallinto- ja tukipalveluiden toiminnoissa, joihin kuuluvat kokonaisuutena henkilöstöhallinto, taloushallinto, yleishallinto ja viestintä sekä tekniikan palvelut, jotka sisältävät hankinta- ja ict- palvelut.
Hallinto- ja tukipalvelujen kaksi henkilöstösihteeriä vastaa Pelastusopiston henkilöstön palvelussuhdeasioiden käytännön tason hoidosta ja henkilöstöhallinnon asiakirjojen dokumentoinnista ja raportoinnista hallintojohtajan tiimissä. Henkilöstösihteerit toimivat työparina sijaistaen toisiansa sekä tarvittaessa kirjaamon tehtäviä. Lisäksi henkilöstösihteerit toimivat Pelastusopiston matkasihteereinä sekä eBike ja Epassi pääkäyttäjinä.
Valittavan henkilöstösihteerin tehtäväkuvaan kuuluu myös osallistuminen Pelastusopiston rekrytointiprosessiin ja sen kehittämiseen ja ylläpitämiseen yhdessä hallintojohtajan ja esihenkilöiden kanssa. Lisäksi tehtävään kuuluu kansainvälisen pelastustoiminnan (KVPEL) rekrytointiprosessiin osallistuminen. Tehtävään kuuluu työkykyprosessiin osallistuminen ja sen kehittäminen. Valittu henkilöstösihteeri osallistuu lisäksi työterveyshuollon yhteistyöhön yhdessä hallintojohtajan ja turvallisuuspäällikön kanssa. Tehtävä sisältää myös muita yleisiä sihteerintehtäviä, joista osa tuotetaan tutkimus- kehittämis- ja innovaatio (TKI) toiminnalle.
Meillä Pelastusopistolla on käytössä liukuva työaika ja mahdollisuus työskennellä satunnaisesti etänä riittävän tehtävään perehtymisen jälkeen.
Viran koeaika on kuusi (6) kuukautta.
Linkki työpaikan tarkempaan kuvaukseen:
https://valtiolle.fi/fi/tyopaikat/henkilostosihteeri-10745/